onsdag 24 juni 2015

Tack till personalen på Huddinge sjukhus barnavdelning

När vi kom hem från sjukhuset fick hon hosta igen. 
Det visslade när hon andades. Vi satt uppe till sent in på natten och var beredda att ringa ambulans. Men hon somnade och andades tillslut lugnt.
Sen hade jag larm varannan timme för att hålla koll på henne. 
I dom här lägena känner jag mig så maktlös. 
Ingen sömn heller. 
Numer pratar jag lite som en robot när läkarna kommer.
Jag måste dock berömma både läkare och sköterskor Huddinge sjukhus. 
Denna gång var de mycket måna om Elsa. De till och med förbereder en liten speciell låda för allergiker i kylskåpet. 
De har i hennes journal vilken mat som ska beställas. 
De städade köket och var mycket försiktiga.
Läkarna var lyhörda och beställde tid till annan doktor för undersökning.
Denna gång behövde jag ej kämpa för att bli hörd. 
Tack. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar