fredag 6 mars 2015

Dåliga restauranger.

Restauranger tar inte sitt ansvar.
Ber om sallad utan ost och nötter....
Ut kommer salladen med ost.
Jag ber dom byta ut salladen för jag kan inte äta ost pga allergi. 
De tar bara bort osten men ger mig samma sallad trots kontakten med ost....
Nu skulle inte jag dö av detta. Men min dotter skulle förmodligen bli allvarligt sjuk som ni vet. 
En restaurang ska väl kunna garantera innehåll i maten numer? 
Slapphet och okunskap. 
Måste de se för att förstå?
Samhället är verkligen inte anpassat för allergiska.
Den enda restaurang jag kunnat besöka med Elsa är en sushi restaurang på Huddinge sjukhus samt McD. 
Det är tragiskt men sant. 
Varje gång sånt här händer får jag utbrott inombords. Orkar inte alltid säga ifrån.... inte varenda gång.....
Organic Green.... förbättra era rutiner kring allergi. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar