fredag 7 november 2014

Att vara liten och stå upp för sig själv

Lilla Elsa. 
Allt kliar. Huden är röd. Läpparna spricker.
Andra har lypsyler. De där blå vita. 
De innehåller jordnöt sist vi använde. 
Så nu vet ni det, ni som ej visste.
En enda puss eller att hon kommer emot ger reaktion.
Hon kan bara ha vaselin.
Hon kommer få säga ifrån hela livet.
Förhoppningsvis kommer hon få in vanan. 
Att stå upp för sig.
Lika mycket som andra!
Det tog mig lång tid. Kanske 20 år att våga visa att jag tar medicin i tex nebulisator. 
Jag bör skriva ett litet kort för henne. Ett litet akut och info kort.
Ja, det gör jag ikväll. Ett kort hon kan dela ut och jag också. I olika situationer. 
Och så borde hon ha ett armband med info på... 



1 kommentar:

  1. Varför har de jordnötter i lypsyl? Jätteknäppt, det känns så onödigt.

    SvaraRadera