fredag 31 januari 2014

Förakt mot svaghet

Öppnar ögonen.
Ny dag.
Varje dag ska levas. Vi ska vara utåtriktade. Vi ska klara mycket stress och aldrig bryta ihop. Vi ska klara så mycket som möjligt.
Tjäna massor av pengar. 
Att vara svag är ingen fördel i vårt samhälle. Att bryta ihop och undra vad vi gör här i detta helvete, vi själva skapar för varann. 
Gråt helst inte inför ditt barn. 
Dölj de stora frågorna.
Varför är vi här?
Men jag gråter ibland. Jag döljer inte frågorna. 
På natten är de som störst, frågorna. 
När stjärnorna syns på himlen. Det är då jag förstår storheten. 
Så många gånger jag läst att i mörkret, det är då vi ser stjärnorna.
Jag är känslig. 
Jag gråter ofta och undrar varför över livets frågor. Jag har ofta oro över pengar. Jag undrar var mina drömmar blir av. Alla intryck når botten av mig och det tar dagar att sortera. 
Var inte så känslig får jag ofta höra. 
Jag föddes till denna känslighet och jag tänker bära Elsa längst hennes resa. 
En dag ska vi komma dit vi vill. 
Så ska också alla andra mammor och pappor och deras barn göra. 
De mammor som skriver till mig. 
En mamma drömmer om att kunna ge sitt allergiska barn hallon. 
Tack för era fina mail. 
Ni hjälper mig att orka. 
På natten när allt känns mörkt. Tänk då på stjärnorna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar