torsdag 16 januari 2014

Runt hörnet

Jag älskar mitt barn så det gör ont. Vem gör inte det?
Ibland gör det så ont så jag måste hålla distans för att orka. 
Men om jag håller distans, missar jag  så mycket. 
Att som vi gjort leva med liemannen runt hörnet har förändrat så mycket. 
Kärleken blir övermäktig. Kärleken tar nästan livet av mig. 
Livet passerar i revy när något händer. Första skriket när hon föddes. Första blicken. Blodet hon hade på pannan. Den lilla mössan. 
Första badet. 
Hur lycklig jag var. Som jag hade längtat. 
idag fick jag ett mail av en sköterska på sjukhuset där hon vårdades.
Det är svårt att förklara lättnaden vi känner. Tack!

Hej Mariella
 
Som Chefsjuksköterska på ****ser jag oxå mycket allvarligt på hanteringen/situationen som uppstod när ni vårdades på ****
Vi har tagit upp det vid flertalet tillfällen i personalgruppen efter detta.
Vi uppmärksammar på våra dagliga morgonmöten om det finns allergier eller andra faktorer som kräver extra observandum på arbetspasset.
Vi har bokat 2 dietistföreläsningar i ämnet i kommande månad för att personalen ska vara upplysta och medvetna om skillnader/olika födoämnesallergier.

Med vänlig hälsning
*****


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar