lördag 25 januari 2014

Oron måste dämpas.

Vi måste flytta dit där allergiskolor finns. 
Vallentuna har det.
Oron måste dämpas. 
Jag kan tycka att oron borde minska då man tillslut blir van situationen. 
Men det är ju absolut inte så. 
Först måste pengar sparas innan något kan ske. 
Vaknar ofta med ett ryck. Måste kolla om hon andas mitt i natten. 
Tända lampan och se om hon andas normalt utan andningsproblem. 
Jag åldras i takt med oron. Svarta ringar under ögonen. 
Kommer det alltid att vara såhär att jag måste förklara och förklara. Varje dag möter jag någon som inte vet skillnaden på komjölksproteinallergi och laktosintollerans. 
Det är förvånande varje gång. 
Det borde stå på laktosfri mjölk att denna produkt innehåller mjölkprotein eller något. 
Eller bara... förväxla inte mjölkproteinallergi med laktosintollerans... 
Den här uppfattningen måste ändras. 

1 kommentar:

  1. Att få folk att inse att det är skillnad på laktosfri o mjölkprotein fri kost är inte lägg. Personalen i skolmatsalen tyckte att min dotter kunde skrapa bort osten på Pizzan. tänker inte . Tur min dotter hade skinn på näsan och sa att det fick hon inte göra för sin mamma. Naturligtvis blev det att ringa o förklara för köket vad som gäller. Och att jag inte ville ha några överrakningar. Detta är nu över 15 år sen. Idag tror jag personalen i skolköket har bättre koll. Men jag har varit i det och vet vilket jobb du lägger ner. Lycka till.

    SvaraRadera