tisdag 26 november 2013

Exakt tre veckor sedan

Det är nu tre veckor sen exakt sedan skolmatsalen gjorde misstaget. 
Det här tillfället var svårare att bearbeta. Varför exakt vet jag inte. Kanske för att jag tvivlade på att det den där gången skulle gå bra. Att lägga allt i någon annans händer och inte tappa kontrollen. 

Xolair kan ge biverkningar. Det hon känt av är huvudvärk, ont här och där, lite feber som gått över och eventuellt lite kli i halsen. Men vad som är vad är svårt att säga då det kliar i halsen och ögonen på henne nästan varje dag. Eller så mår hon illa. Men om hon äter bär på kvällen så går det bättre med magen på morgonen. Det är ett pussel och vi glömmer vad vi ska göra. Sen samvete på det. Gör listor. Städlista, mediciner, akutväska som vi kallar det. Vi tar med en färdigpackad väska till sjukhuset. Kanske har jag redan skrivit det.
Allergilistor på kylskåpet på både engelska och svenska. 
Allergihylla i kylskåpet där vi lägger allt det som Elsa kan få reaktion av. Vi har aldrig mjölk, ost, fil, smör, yogurth osv hemma. 
Det är som att bjuda in......
Det är ett stort pussel. 
Vi låter henne äta ekologiskt så mycket vi kan. Jag låter bli alla halvfabrikat. Så rent som möjligt. 
Så var det detta med att träna. Vi måste börja jogga så smått till våren. 
Önskar jag hade fler timmar och fler armar men vi krigar vidare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar