lördag 23 november 2013

Xolair

Nu har Elsa fått Xolair. Två sprutor. En i varje arm. Utan gråt och protester. Hon vet varför den tas, och hon hoppas lika mycket som oss. 
 Hon är cool som vanligt. Undrar hur hon blev så tuff. Hon vet och känner sköterskor och läkare på avdelningen. 
Läkaren var jätte bra och lyssnade och lugnade. 
Jag hade läst på internet och även hört att sprutans innehåll skulle vara brunt men det ser ut som vatten...
OM Xolair hjälper ska vi åka ut och resa! Vi ska åka till mormor, farmor, farfar och kusiner. Vi ska hälsa på vänner här och var och gå på kalas. 
Hon kan kanske klappa hästar och katter... kanske till och med rida.
Igår frågade jag vad hon ville göra om allergin försvann... 
Hon vill hälsa på vänner och äta på restaurang, längre kunde hon inte fantisera. 
Det är så självklara saker hon vill. 
Nu är behandlingen igång! om 16 veckor kommer testresultatet som visar om behandlingen ska fortsätta. 
16 gånger, 32 sprutor. 
16 små tröstleksaker. 

1 kommentar:

  1. Jag hoppas verkligen Xolair hjälper er, det är en "mirakel" medicin för de absolut flesta. Jag är helt säkert på att Elsa är jätteduktig på att ta de där förfärliga sprutorna, tyvärr är de ju inte så roliga att ta, positivt är kanske att alla andra sprutor känns som ingenting efteråt. Jag önskar er mer lycka än vad jag hade och att ni vågar er ut att resa!

    SvaraRadera