onsdag 31 december 2014

Lev fullt varje dag.

Nyår har passerat igen. 
Hjärtat är vidöppet och jag är livrädd för vad året ska ge.
Idag blir jag 35. De trodde inte att jag skulle överleva som barn. 
Mitt löfte är att leva fullt ut varje dag så mycket jag kan.
Att inte vara rädd för andra. Att be om hjälp. Att tillåta mig själv att vara älskad.
Att ta pauser. Att åka och se den stad jag velat se så länge.
Att älska hur ont det än gör. 
I längden gör det mindre ont än att aldrig ha öppna hjärtat.
Jag ska sy mina kläder som jag vill. Jag ska säga vad jag tycker. 
Låta de jag älskar veta det. 
Ska ge mig själv ledigt om kroppen behöver det. 

2 kommentarer:

  1. Vilken mamma din dotter har!!! Du är så bra! Förstår din rädsla fast jag aldrig ens kommit i närheten av att vara så rädd som du är så ofta... Tycker du är så stark! Jag gör mitt bästa för att upplysa alla jag känner om skillnaden på laktosfritt och mjölkfritt! Från en tvåbarnsmamma!

    SvaraRadera
  2. Fina önskningar du har inför nya året! Klokt att du förstår ditt behov att få fylla på ditt eget energiförråd för att orka vara den mamma du vill vara.

    Jag önskar dig och Elsa det bästa året hittills <3

    SvaraRadera