onsdag 28 maj 2014

Empati

Man tröttnar på läkare som saknar empati.
Man tröttnar på vänner som bekanta som saknar det.
Jag är glad att vi bytte läkare åt Elsa, men igår stötte vi på den gamla läkaren och det gjorde mig arg en hel dag. 
Vi åker på sem i Juli. Elsa behöver sprutan Xolair innan. Läkaren svarar att det finns ju ambulanser där med och det är den vanligaste orsaken till ambulansfärd.
(Det hade jag INTE tänkt på)
Var är förståelsen? Varför är vissa läkare?
Status?
Jag vill såklart slippa ambulansfärd under semestern. Pratade med sköterskan och hon gav mig information. xolair v 27. Sen semester.... 
Jag är så fruktansvärt trött. 
Går på kortisonkur pga luftrörskatarr igen. Svullen. Man måste vara frisk i Sverige för att vara sjuk. Måste hela tiden ligga steget före för att inte bli påkörd. 
Hela tiden påpeka och lägga till info så inget missas. 
När vi kom dit för hjälp. 
En annan sak är människor som aldrig ger plats åt allergiska. Eller andra saker till och med som vegetarianer eller folk som äter annan mat pga religion... De får liksom inte plats i deras värld. 
Vegetarian= morötter. 
Allergiker= ingen mat alls. 
Hur länge ska man orka förklara?
Jag tar några dagar paus. 
Sen förklara igen.


1 kommentar:

  1. Jag börjar förstå, du lär mig och jag kan öppna ögonen på fler.
    Ang att vara frisk för att få vara sjuk. Det är nog så överallt i världen, jag har prövat den Amerikanska vården under längre tid men där är det försäkringsbolagen som skall övertygas.
    Kämpa vidare.

    SvaraRadera