söndag 25 maj 2014

Regnperiod i min kropp

Min morgonkompott. Då saknas allergimedicinen. 
Nu ska jag skaka mig ur sängen. 
Av någon anledning blir jag så trött av ventolin.
Slemlösande gör att jag hostar så det flimrar för ögonen. 
Ta inte allt förgivet. Läkare tycker att min astma är komplicerad. Tycker det är märkligt med tanke på alla dessa människor jag stött på med lika eller värre problem. Allergierna och andningsproblem ökar och vi bara blundar. Jag är van detta. Det är min vardag. En dag i taget intalar jag mig. Dagar försvinner då jag har mest ont och yrar. Kanske har vi bara den tid på jorden vi tilldelats som Gidlund skrev.
De dagar eller veckor jag orkar vara aktiv, de är mitt liv. Det är de små glimtarna som spelar roll. Sen kommer försämringsperioden precis som regnperioderna och så slår blommorna ut med full kraft efteråt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar