söndag 23 november 2014

Arg och skäms samtidigt


För ett tag sen var vi och åkte skridskor med skolan. Jag var med. 
Jag vet ju att de ofta har koll på maten, men känner av roulett spelet.
Korvar blandas med andra korvar, ligger bredvid och då får jag panik.
Ilskan väller upp även om jag vet att det är bra att ta det lugnt. 
Efteråt sätter jag mig och gråter någonstans. 
Jag skäms och är arg på samma gång. För att jag ifrågasätter och för att jag är lägger mig i. 
En jobbig mamma. 
Arg för att jag inte kan kontrollera.
Arg för att bli ifrågasatt. 
Varit sjuk i flera dagar nu. Migrän, bröstsmärtor och högt blodtryck. 

1 kommentar:

  1. Det är bra att du är en jobbig mamma - du vill ju skydda ditt barn så långt det går. Kramar från en allergimamma vars barn blivit vuxna.

    SvaraRadera