tisdag 26 november 2013

vinterkallt

Ångest. 
Ja.
Jext adrenalinspruta har enstaka fel. Inga nya sprutor finns att ta ut som inte riskerar att ha felet att nålen kan vikas. 
Apotekspersonalen gör sitt jobb. plikttroget, lugnt och inte alls medkännande. De läser långsamt på förpackningarna. 1 av 3000 sprutor kan ha ett fel. 
Nu har hon 6 sprutor med sig till skolan. Imorrn hämtar jag eventuellt ut fler. 
Suttit i telefonköer. Ringt runt till apotek. Förfarats över om recepten gäller. 
Med paniken och de vinterkalla händerna frågar jag apotekaren..." vad gör jag nu?...." 
De svar jag oftast får liksom nu är
"... mm... jag vet inte"
Att det kan tänkas att det handlar om liv och död här i Sverige är otänkbart. Vi lever så skyddat.
Det är det vi tror. 
Det är inte sant. 
Det känns så lamt. (bara jag klarar mig är allt lugnt) .
De gör som de vill.
Läkemedelsbolagen. 
Mitt hopp hänger på sprutorna och på skickliga läkare. 

1 kommentar:

  1. Jag gjorde faktiskt så att jag ringde min läkare och bad om recpet på Epi-pen istället, Anapen är också ett alternativ. De är inte dåliga på något sätt alls och har gjort sitt tidigare tidigare så inget farligt att byta tillbaka till dem. Är man orolig för felet, byt! Det är få läkare som inte skulle byta till en orolig patient.

    SvaraRadera