onsdag 4 februari 2015

väderlek



Stannar till i vinterlandskapet. Kritvit, fritt från skuld. Puderlätt och tungt.
Sådan är snön. Den skiftar i blåa skuggor. 
Väderlek kan liknas vid allergi. Den går knappt att förutspåprecis som vädret kan soligt slå om till regn eller dugg. Regn blir åska och åskan blixtrar.
Ibland vet man inte om man ska ta stövlar eller gympaskor. Vad man än väljer drabbas man av konsekvensen.
Jag blir alltid blöt av regnet. 
Kall av snön
Svettig av solen
Jag tror aldrig på väderprognoser.
jag önskar jag hade någon att gå med. 
Att sitta under granen med när det spöregnar...
Personen skulle se landskapen och årstiderna och säga att det är så livet är. Det skiftar. Allt förändras. 
Jag skulle nicka och känna lugnet i det som är. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar