torsdag 19 december 2013

"Du inbillar dig"

Apropå allergier. De syns som sagt inte så mycket först och kan vara svåra att tro på. Ibland sker reaktionen inuti. 
Natten spenderades med svullna läppar även för mig. 
Halsen känns som rivjärns skrapad. Näsan igentäppt. 
Så detta. Jag törs inte säga att " öppna inte snickersen,jag får svårt att andas då." 
Då kommer fördomarna. " du inbillar dig" eller bara en konstig blick. Ganska få förstår innebörden och vilka konsekvenser det får. 
Jag har en allergisk dotter, det är ingen hemlighet. För henne ställer jag höga krav på omgivningen och slåss som en lejon mamma. 
Jag själv? jag är van att dölja. 
Van att se mig själv som lite hysterisk- andras syn har blivit min egen. Blir lätt så. Känsliga människor tar på sig andras fördomar. 
Så här sitter jag nu. Svullen. Stickiga läppar. 
Ringde sjukhuset och förklarade. 
Fick tid för koll den 23 dec. 
Elsa fick sin fjärde spruta xolair. Här ligger hon på britsen med sin svarta häst, Mistral. 
Det är inte mycket skillnad xolair gjort än tyvärr. Möjligen lite mindre kliande. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar