söndag 8 december 2013

Orkar inte leva i det bittra

Har inte skrivit något igår märkte jag. Har varit så mycket att göra så timmarna bara rusar iväg. 
Ingen större reaktion på några dagar. Känns skönt. Bara småkli i halsen och astma känningar. Det hör till vardagen här. 
Vi försökte oss på att stanna i ett lekrum några minuter i centrum idag. 
10 min utan någon allergisk reaktion. Sen var det simskola och det har fungerat varje gång också, bara lite astma den här gången. 
Det är mycket att fixa med, för jag vill ju också vara den där duktiga mamman så jag gjorde pepparkaksdeg eftersom all färdig deg har spår av nötter i sig. Så jag gjorde en deg som såg fin ut men sen efter en natt i kylen bara trilla sönder. Nu hade jag i mer olja så nu är den helt blank. 
Vi gjorde några pepparkakor iallafall med massor av glasyr! 
Vill också ha ett fint julbord, men det är lite svårt med så många allergier. Inte bara Elsas. Jag har ägg och morot och soja. Min man, selleri, soja och laktos. Vad kan man annat än skratta? Det fungerar inget annat. Det är lite cirkus över det hela. 
Vi får ta det som det är. Acceptera! för ändra kan vi inte. Kanske ändra på hur vi ser på det? ... för förbli bittra vill vi inte. 
Vi orkar inte leva så

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar