måndag 9 december 2013

Vem kan vara perfekt mamma? men iallafall en mamma på "normalt" sätt

Kan inte vara perfekt mamma. vem kan det? men jag vill vara mamma på ett normalt sätt, vad nu normalt är... jo, En mamma som inte alltid är orolig. En mamma som slipper disskutera med andra och bli misstrodd. Bara få vara och leka med henne. Inte ständigt tänka på farorna. Har jag mjölk på mig från jobbet? ost? yogurth? ägg? nötter?
Är hennes hår och kläder alltid rena?
Har jag berättat alla risker för henne? 
Hon måste växa upp tidigare än andra och förstå allvaret och lära sig om mediciner. 
Litar jag på någon?
knappt. 
Är golvet rent? är sängkläder rena? samlar pappren damm? är allt dammat? Hur får jag in pengar till det ena och det andra. Hur blir vårt sociala liv? 
Hur blir det med mina behov? enkla behov. Att bara få vara mamma lite grann. 
Jag har inte orken varje dag. Det blir många nej. Nej, nej.  

2 kommentarer:

  1. Oj vad jag känner igen mig.
    Det som är jobbigast nu när allergierna är bättre är ensamheten som smugit sig på när vi nästan fick isolera oss helt.
    /zanna

    SvaraRadera