måndag 3 februari 2014

En tur till ica

Har inte förstått varför jag är så trött efter minsta ansträngning.
En tur till ica. Kommer på att jag glömt adrenalinsprutorna hemma. Det tar 8 min hem. 5 om jag springer. 
Bor högst upp så måste räkna med extra minut att ta sig upp. 
Hjärnan bearbetar varje detalj. Jag bestämmer att vi går snabbt in på ica och snabbt ut. Sen fort hem. Kan ringa min man om det skiter sig. Tar någon min mindre om vi båda springer, fast då måste jag springa med elsa på axlarna. Hon väger en del. 
Vi lyckas gå in på ica och ut utan allergi men hon mådde illa. Rycker åt mig en påse ifall att. Inget händer. Hjärtat slår extra hårt.
I affären säger jag " rör inget" varannan minut, minst. 
" rör inget!" Får mig att må illa efter en stund. 
"tänk på att inte röra något"
"där är nötter"
"det innehåller mjölk, rör inte. Medicinen är hemma"
Väl hemma. 
" rör inte trappräcket, det kan vara mjölk på det"
Så tjatigt. 
Väl innanför dörren... kolla så allt är i sin ordning. 
Sen undrar jag varför jag är trött. 
Som jag läste i En blogg av HG Storm.
stormvarningar.blogg.se

"När du rör dig, rör sig hela jorden." 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar