torsdag 13 februari 2014

Mitt eget.

Har ignorerat mitt eget astma anfall. 
Resultat: Flera inhalationer med min egna nebulisator. Illamående, slemlösande, hosta, bubblig mage, huvudvärk, ångest, sömnlöshet. 
Orkar knappt gå upp. 
Diafragman krampade hela gårdagen. 
Ignorerade. 
Jag vill inte vara sjuk. Jag har gjort allt jag kan. Tränat, druckit mycket vatten, mindfulness, yoga, mindre kohlhydrater, mer ekologisk fruktt och grönsaker. 
Ändå. Kommer astman med en käftsmäll. 
Tänker positivt. Ler. Försöker vara framåt. 
Men orkar inte idag. Förstår att jag måste dämpa mig. Dra ner på aktiviteter ibland. 
Låta kroppen ha en chans att läka. 
Tror kroppen reagerar på den 7 åriga stressen och nu slappnar av lite. 
Vaknade som i dimma inatt och svettades och oroades över Elsa. 
Vad händer med henne om jag blir väldigt sjuk?
Lärde mig idag att det hjälper inte att ignorera. Måste lära mig var gränsen går. 
Astma anfall? (vårsalongen)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar