lördag 15 februari 2014

När faran är över

Vaknat helt yr. Mer mediciner. Andningsövningar, frisk luft, hosta upp slem. Slemlösande, motståndsandning, vatten och magnesium tablett samt andra vitaminer. 
Elsa hade fått allergi reaktion igår av lypsyl. Fått klåda och lite nässelutslag. När man rör vid hennes hud så reagerar den direkt med att klia ännu mer. 
Det stod inget om jordnötter men antagligen innehåller den små spår av det ändå. 
Det blev aerius men ingen ambulansfärd. 
Satt och var beredd att åka till sjukhuset. 
Någonting händer när det är ens barn i fara. Trots att jag inte har kraft kvar kommer mer kraft inifrån att orka ännu ett steg.
Men när faran är över så sitter jag där och kippar. 
Nu hände inget mer. Jag ligger kvar i sängen. 
En dag till. Sen måste jag röra på mig... försöka ta en kort promenad.
Sen tillbaka till jobbet på måndag. 
Jag ska. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar