tisdag 18 februari 2014

Sina uttryck

Hon blir bättre. 
Bättre och bättre men väldigt långsamt. 
Pustar ut och har en 
dunderförkylning på det. 
Tur för mig att hon mår lite bättre. För själv medicinerar jag mycket. Nya mediciner pga att jag får kramp i bröstet och ansiktet då och då av inhalationer i nebulisatorn. Det är inte bara lite ont utan rejäl kramp så jag knappt kan svälja eller prata alls.  Denna gång nytt kortison för jag står inte ut.  
Utsliten mamma... med känsligt, allergiskt barn får sina uttryck...Idag bland annat, hände.....
Skolan har skogräns pga infektionskänsligt barn... inte sand och grus och lera då det för med sig baciller och detta respekteras inte. 10- åringar som beter sig som vuxna och säger "käft och jag bryr mig inte och tyst" när man påpekar fick mig att (brista) idag. Han fick veta vad jag tycker om detta beteende. 
Att beteende har konsekvenser! Barn bör förstå gränser. 
Hur mycket är egot och latheten värd? Har vi råd med det i ett långt perspektiv? 
När det drabbar er då gnäller ni?
Egot- jag bryr mig inte.
Egot- jag gör vad jag vill
Nej. Ni gör inte vad ni vill. Vi har rätt till vår plats också och kommer att ta den. 
Jag är en mycket trött mamma nu...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar